Tijdelijke hulp nodig?

Wij helpen als het nodig is. Dat doen we voor ruim 150 gezinnen in Katwijk. Het enige wat je hoeft te doen, is het onderstaande formulier invullen en versturen. Dan nemen we contact met je op en gaan zo spoedig mogelijk met elkaar in gesprek om de financiële toets te doen.

Aanmeldformulier (ingekorte versie)

Privacy

Selecteer bestanden (files)Geen bestanden gekozenToegestane bestands types: jpg, jpeg, jpe, png, js, tar, xcf, mpp, dotm. Maximum grootte: 8 MB

13 + 5 =

Veelgestelde vragen

Blank

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Mag ik gebruik maken van de Voedselbank?

Daar gelden landelijke richtlijnen voor. Je mag gebruik maken van de Voedselbank als je als eenpersoonshuishouden, na aftrek van vaste lasten zoals huur, water, energie en verzekeringen, minder dan 315 euro per maand overhoudt. Als jouw huishouden uit meer personen bestaat, wordt dat bedrag per persoon 115 euro hoger. Dat is ongeacht de leeftijd van het gezinslid.

Rekenvoorbeeld – Een gezin bestaande uit 2 ouders met 2 kinderen (van 11 en 19 jaar oud) start met een minimumbedrag van 315 euro per maand. Daar komt nog 3 keer het bedrag van 115 euro bij. 315 + 345 = 660 euro per maand. Oftewel, als dit gezin na aftrek van de vaste lasten minder dan 660 euro per maand overhoudt, mogen zij gebruik maken van de Voedselbank.

Wij kunnen alleen mensen uit de gemeente Katwijk helpen. Andere klanten kunnen aanspraak doen op de Voedselbank in hun gemeente. Voor inwoners van de Gemeente Oegstgeest is dat bijvoorbeeld Voedselbank Leiden. 

Heb je nu al vragen over jouw aanmelding kun je contact opnemen met aanspreekpunt voor de klanten. Dat kan via 06 42 45 39 42 op donderdag en vrijdag tussen 09.00-17.00 uur. Dit nummer is alleen voor aanmeldingen en vragen daarover.

Laatste aanpassing: 1 januari 2024

Wat gebeurt er nadat ik mij heb aangemeld?

Een lid van ons klantenteam neemt z.s.m. contact met je op en maakt een afspraak voor een intake gesprek. Je wordt gevraagd jouw bankafschriften van de laatste 3 maanden mee te brengen naar dit gesprek. Het gaat daarbij om de bankafschriften van allen die bij jou in huis wonen, die 21 jaar of ouder zijn.  Aan de hand van de bankafschriften wordt bepaald hoeveel je netto per maand overhoudt na aftrek van de vaste lasten. Aan de hand van dit netto besteedbare bedrag in combinatie met het aantal personen dat tot jouw huishouden behoort kan dan worden bepaald of je in aanmerking komt om klant van de Voedselbank te worden. Deze financiële toets wordt iedere 6 maanden herhaald.

Je kunt de door ons uit te voeren financiële check versnellen door gebruik te maken van de mogelijkheid met jouw  aanmelding (via het online formulier hieronder) ook je bankafschriften mee te sturen. 

Hoe gaan jullie om met mijn privé gegevens?

Jouw persoonlijke gegevens en bankafschriften (over de laatste 3 maanden) worden uitsluitend door ons klantenteam ingezien. De contactgegevens en een samenvatting van jouw inkomsten en uitgaven wordt in een persoonlijk dossier vastgelegd. Deze  informatie wordt niet overgedragen aan derden en wordt in overeenstemming met de AVG bepalingen bewaard. Zodra deze gegevens niet meer nodig zijn dan wordt het dossier door ons verwijderd. Tijdens het intake gesprek zullen wij dit vastleggen door samen met jou deze verklaring te ondertekenen.